Levering og retur

Levering og retur

Bestillinger kan gjøres på Internett eller ved å ringe vår kundetjeneste på +45 33 313 326 mandag til fredag mellom 09.00 og 17.00.

Levering

Vær oppmerksom på at vi kun leverer bestillinger innen Norge. Hvis du vil ha levering til et annet land, kan du besøke www.vivara.com. Vi bestreber oss på å sende bestillingen din samme dag som vi har mottatt den. Varene sendes fra lageret vårt i Nederland med DHL/PostNord og leveres til den adressen du oppgir, vanligvis innen 4–5 arbeidsdager*. Ved hjemlevering må du være personlig til stede med gyldig legitimasjon for å kunne kvittere for mottak av bestillingen din. Støtte bestillinger kan medføre separate leveringer. 

*Du får en melding på e-post eller SMS fra PostNord om at leveransen er på vei. Det vies også i PostNord-appen. Hvis PostNord ikke kan levere, får du en melding om hvor du kan hente forsendelsen. I meldingen finner du også adressen hvor du kan foreta leveringsvalg for pakken din. 

Fraktkostnad

Gratis levering ved kjøp over 800 kroner. For bestillinger under 800 kroner påløper en fraktavgift på 99 kroner for levering.

Retur- og bytterett

Hvis du vil returnere et produkt, ber vi deg kontakte oss på info@vivara.no eller +45 33 313 326 for å diskutere returmulighetene og få en retursedel før du sender pakken. Varer som returneres skal alltid sendes til lageret vårt, men først etter avtale med kundeservice.

Den alminnelige bytteretten er beskrevet nedenfor, og beskriver det kontraktsmessige forholdet mellom kunden (heretter omtalt som deg/du) og foretaket Vivara Naturprodukter (heretter omtalt som oss/vi), og at begge parter aksepterer disse vilkårene uten forbehold. Disse vilkårene gjelder så sant intet annet er avtalt skriftlig. Når du foretar en bestilling, forutsetter vi at du har lest gjennom og godtar disse vilkårene uten forbehold, ettersom dette er viktig både for deg og for oss, både for å beskytte dine rettigheter som verdifull kunde og for vårt eget foretaks rettigheter. På denne måten skapes en forståelse mellom deg og oss.

Når du bestiller varer via telefon, skriftlig eller via Internett, har du 14 dagers bytterett.

Angreretten gjelder fra og med det tidspunktet kunden har mottatt varene. Hvis du ikke er fornøyd med varen innen 14 dager, betaler vi tilbake prisen på varen.

For å kunne bruke angreretten må du gi oss beskjed om hvorfor du ikke er fornøyd med bestillingen senest 14 dager etter mottak.

Følgende vilkår gjelder for angreretten: at produktene returneres i samme stand som de ble mottatt. Dersom varen ikke returneres i opprinnelig stand, besiktiger vi varen og vurderer salgsverdien.

Omkostninger ved retur av varer dekkes av deg som kunde dersom ikke annet er avtalt.

Du kan returnere varer på to måter:

  • Du kan nekte å ta imot pakken eller la være å hente den. I dette tilfellet ber vi deg om å informere transportøren eller oss at pakken vil bli returnert til Vivara Naturprodukter.
  • Du kan motta pakken og senere returnere pakken til oss innen 14 dager. Hvis du gjør dette, ber vi deg sende med en kopi av fakturaen for varene du har kjøpt som dokumentasjon på de returnerte varene du har kjøpt hos oss, samt kontakte oss angående hvordan pakken skal returneres.
  • Alle produkter du returnerer til oss skal være godt innpakket.

Merk pakken med «Angrerett» og legg ved en kopi av fakturaen som dokumentasjon på varene som er kjøpt fra Vivara Naturprodukter. Beløpet returneres ved at pengene overføres til din konto, så husk å oppgi ditt IBAN-nummer og BIC.

Vi anbefaler at du returnerer via f.eks. Posten slik at du kan følge forsendelsen. Dermed har du mer kontroll over hvor pakken er og når den blir levert til Vivara Naturprodukter. Dessuten har du mulighet til å etterlyse pakken dersom den ikke er blitt levert.

Varer som returneres uten porto eller som må løses ut, vil ikke bli mottatt av Vivara Naturprodukter.

Generelle betingelser

Se detaljer og våre retningslinjer for Generelle betingelser.